26 sep. 2012

Wet n Wild - Blue Moon.

Blått är inte någon favoritfärg hos mig, utan att blått lack måste vara lite speciellt för att jag ska gilla det. Helst mättad, mörk eller luta åt turkost. Så att jag gillade Blue Moon från Wet n Wild så mycket som jag gjorde är jag faktiskt lite överraskad av.

På swatchen i butiken såg den väldigt mörk, nästan-svart ut och jag har letat efter en sån. Väl på nageln blev det här dock mycket ljusare än väntat, en riktig blå-blå med grönt skimmer som mest ser uts om en annan nyans av blått väl på nageln. Men den är fortfarande riktigt fin och väldigt elegant. Om någon någonsin blir inbjuden till typ Nobelmiddagen är det här lacket jag kommer bära.

Formulan på den här var ganska så utmärkt och tack och lov var det inte samma pensel som på det andra Wet n Wild-lacket som jag köpte, utan här var borsten mjuk och följsam. Jag tror det blev tre lager innan jag var helt nöjd med täckningen.




8 kommentarer:

  1. Å det där var snyggt med skimret!

    SvaraRadera
  2. Hah! Nu när jag tänker på det så är det nog det DÄR lacket jag köpte, och inte Teal of Fortune som jag kommenterade på sist. Jag ville köpa båda, men sambon okej:ade bara ett utav dem.

    Åh, hoppas att det var det här. Och hoppas att jag kan hitta lacket snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja vi tänker lika det är i alla fall klart. In i lådan och leta med dig!

      Radera
  3. Det här jättevackert! (och är en dupe till OPI-Yoga-ta get this blue, förresten) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kanske det är! Har inte det så jag kan inte jämföra, men det är samma stuk i alla fall :)

      Radera
  4. Så vackra bilder på ett fint lack :) vad använder du för belysning när du fotograferar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker använda dagsljus från mitt vardagsrumsfönster, därför är uppdateringarna inte alltid så frekventa nu på hösten eftersom dagsljus är lite av en bristvara, speciellt om man jobbar om dagarna :)
      Ibland använder jag mig av vanligt "inne"-ljus från lampor och en reflexskärm, men jag blir sällan nöjd med de bilderna.

      Radera