29 sep. 2012

IsaDora - Black Amethyst.

Låt mig få detta sagt på en gång - jag älskar, älskar, älskar det här. Det här är ännu ett sånt där mjukt sammetslack, men den här gången från IsaDora. Black Amethyst heter det och det är som CGs Let's Groove fast med färgintensiteten neddragen flera hack. Kall, dammig lila som svartnar åt kanterna och ser verkligen ut som tyg. Åh, bara åh! Jag brukar inte köpa back-ups men med det här är det definitivt möjligt, speciellt med tanke på att IsaDoras flaskor inte innehåller så mycket och deras "kollektions-lack" kan försvinna lite hur som helst när det inte är nytt längre.

Formulan är fantastiskt men så var det ju det här med IsaDoras pensel. Jag har faktiskt inte så stora problem att måla med den så länge formulan är bra, jag har inte så smala naglar så det funkar. Men när jag ska doppa i flaskan har jag ingen känsla av hur långt ner i lacket jag kommer och att torka av på flaskhalsen är ju nästan omöjligt utan att tippa flaskan. Nä, de borde verkligen tänka igenom hela flaskdesignen igen faktiskt.




6 kommentarer:

  1. Det ser faktiskt helt, helt underbart ut! Det ser ut att påminna lite om China Glaze Bogie också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det här och Bogie ligger nog i samma färgskala men Bogie är mer frostig och det här är bara mjukt :)

      Radera
  2. Väldigt vackert. Har köpt fyra lack ur kollektionen men inte det här. Blir nog till att köpa det imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En strålande kollektion från IsaDora, jag hoppas de fortsätter så :)

      Radera