8 juli 2012

NYX Girls - Mermaid Green.

Fredagens lack var Mermaid Green från NYX Girls. Det är en sån där turkos, blågrön färg som jag tycker väldigt mycket om just nu. Det matchar faktiskt nästan exakt ett par skor jag köpte för några månader sen när jag var i London.

Det är ett creme-lack som drar lite mer åt grönt än blått, som jag uppfattar det. Mycket trevlig färg och jag har absolut inga klagomål på formulan heller. Den får mig kanske inte att tappa andan men den kommer definitivt inte stå orörd i samlingsskåpet.

This friday's polish was Mermaid Green by NYX Girls. It's one of  those turqoise, tealy colors that I'm very into right now. It matches almost exactly a pair of shoes I bought a couple of months ago when I was in London.

It's a creme polish that pulls a little more to the green than the blue, as I see it. It's a very nice color and I don't have any complaints about the formula either. It doesn't really take my breath away, but it's definitely not gonna sit untouched in the collection cabinet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar