4 juli 2012

China Glaze - Electric Pineapple.

Jag älskade varje minut när jag hade Make Some Noise på fingrarna men när man har så här många nya godingar att prova hemma så kan man inte gå runt med ett och samma lack hur länge som helst. Det åkte av igår för att lämna plats åt Electric Pineapple, också från China Glaze.

Det här var också ett wildcard, det verkar som att jag prövar dem först men ja, de är ju väldigt spännande. Gul är en otroligt svår färg att bära upp för de flesta hudfärger, tycker jag. Jag kan väl inte påstå att den är supersmickrande på mig heller, men det är inte direkt fult heller.

Det har verkligen samma färg som ananas, jag vill liksom mumsa på fingrarna nu när jag har det på mig.
Formulan var okej, ganska tunn och lite rinnig, den fick mig att kladda både här och där när jag målade men det täckte med två lager och lämnade ett fint slutresultat.  Annorlunda och härligt lack, passar definitivt sommaren. Nu fattas bara Piña Coladan.

I loved every minute of having Make Some Noise on my nails, but when you have this many new goodies to try you can't really wear one polish for long. Make Some Noise went off yesterday to leave room for Electric Pineapple, this too from China Glaze.

This was a wildcard also, it seems I'm trying them first, but wildcards are really exciting aren't they? Yellow is a hard color to wear for most skinhues. It isn't superflattering on me either but I don't think it's ugly.

It really has the same color as pineapple, I want to nom on my fingers now that I'm wearing it.
The formula was okay, pretty thin and a little runny, it made me daub here and there when I applied it but it covered in two layers and left a pretty end result. It's a different and lovely polish, definitely suitable for summer. All that's missing now is the Piña Colada.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar