4 juli 2012

China Glaze - Make Some Noise.

Jag hade några stycken wildcards med i de två beställningarna som damp ner här igår, alltså lack som jag inte visste om jag skulle gilla. Make Some Noise från China Glaze var ett av dem, helt enkelt för att det är ganska rosa och gränsar till neon. Två saker jag inte är så där jättebekväm i.

Men jag älskar det. Jag har stirrat på mina naglar sen jag målade på det.

Det här är alltså ett korallrött lack som drar åt rosa.. eller orange. Jätteknepig färg faktiskt, men helt underbar glad och det för mig finns det inget som säger "sommar" lika mycket som korallrött. Jag inbillar mig att jag glider runt med yppig byst i sextiotalets St. Tropez när jag bär korallfärger. Formulan var tunn men inte rinnig och sjukt opakt, det täckte på ett lager, jag målade bara två för att jämna ut kanterna. Ett riktigt härligt lack helt enkelt.

I had a few wildcards included in the orders that fell in here yesterday, polishes that I wasn't sure I was gonna like. Make Some Noise by China Glaze was one of them, simply because it's pretty pink and borders on neon. Two things I'm not entirely comfortable with.

But I love it. I have been staring at my nails ever since I applied it.

This is a coral red polish with pink tones.. or orange. It's a really strange color, hard to describe, but it's so happy and for me, nothing says "summer" like coral. I imagine myself cruising around with a perky bust in St. Tropez in the sixties when I wear coral.
The formula was pretty thin but not runny and very opaque, full coverage with just one layer, I painted two just to even out the edges. It's a really wonderful polish!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar