5 aug. 2012

Flormar - 49.

Då var jag tillbaka från Barcelona och resan var fantastiskt och underbar på alla sätt, men de sista dagarna när mitt nagellack hade flagnat av all sand, svett och andra utflykter så kliade det ordentligt att få lacka om. 

Jag köpte med mig fyra lack i Barcelona, två från Kiko och två från Flormar. Jag gjorde lite efterforskningar när jag kom hem och Flormar verkar vara ett turkiskt budgetmärke. Kiko känner jag igen men har ingen större bekantskap med, men det är ju roligt att ha något som sticker ut bland alla runda China Glaze flaskor!

Det här är det ena av två gröna Flormar lack, och har numret 49. Det är ett närapå självlysande lack som jag färgmässigt tycker påminner lite om Ghoulish Glow i sitt upplysta tillstånd. Det såg mycket mer pastelligt ut inne i butiken, men det gör egentligen inget att den visade sig vara mer av en neon. Jag har inget riktigt lika lysande som det här.

Jag förväntade mig inget av formulan och fick inga överraskningar heller. Penseln är svårkontrollerad och det rinner och kladdar och har sig. Och flaskan är varken praktisk eller snygg, formen påminner mig om något som min mormor skulle kunna haft i badrumsskåpet på åttiotalet. Men ändå, roligt med något nytt i skåpet!

I'm back from Barcelona and the trip was wonderful and amazing in every way, but during the last few days when my manicure was badly chipped by all the sand, sweat and adventures I was itching to repaint it.

I bought four polishes in Barcelona, two from Kiko and two from Flormar. After some investigating when I got home I found that Flormal is a turkish low price brand. I've heard of Kiko before but I haven't had any contact with it, it's fun to have something else among all my China Glaze bottles!

This is one of two green Flormar polishes, it has the number 49. This polish practically glows at you and the color reminds me a bit of Ghoulish Glow in it's glowing state. It looked a lot more like a pastel in the shop, but I don't mind that it turned out to be more of a neon. I don't have anything quite as radiant as this.

I didn't expect anything from the formula and I got no surprises either. The brush is hard to control and it's runny and messy. And the bottle is neither practical or goodlooking, it reminds me of something my grandmother would have had in her bathroom cabinet in the eighties. But still, fun with something totally new in the collection!




6 kommentarer:

  1. Vad fint det var! Det ser lite ljusare ut än de flesta neongröna brukar vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är annorlunda från allt annat liknande jag har, plus för det :)

      Radera
  2. Riktigt fin grön färg, synd att formulan inte var bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast det är ju bra att man inte behövde kära ner sig i ett märke som är mer svåråtkomligt också ;)

      Radera
  3. Svar
    1. Ser lite ut som de här självlysande stjärnorna man hade i taket när man var liten, nästan samma färg :D

      Radera