9 aug. 2012

Flormar - 442.

Och nu, eftersom jag låtit mig helt uppslukas av höstmörka lack, är det dags för mitt andra gröna Flormar-lack från Barcelona. Detta har numret 442.

Det här gränsar till ett vinterlack till och med, julkollektionerna brukar ju innehålla liknande färger. Det är ett djupt mörkgrönt lack med ganska blå toner, med tätt, smått silverskimmer. Det är ett väldigt mörkt lack, men man ser att det är grönt även i sämre ljus vilket är toppen. Jag gillar väldigt mörka lack men jag vill ju se att det har någon färg och inte bara är svart.

Det här lacket hade mycket bättre formula än det förra Flormar. Den är ganska tjock men lätthanterligt och täcker väldigt bra. Och flaskan har en lite annan, bättre form, men jag tycker fortfarande inte om att det är så smalt upptill.

Jag gillar det här lacket, men jag älskar det inte. Det är en fin, riktigt buteljgrön färg men är.. tja, lite tråkig. Men det är ett helt okej köp (kostade nog 3 euros eller så) och jag kan tänka mig att man kan göra någon fin julmanikyr med det om några månader.

And now, since I've totally let myself be devoured by autumny dark polishes, it's time for my second green Flormar polish from Barcelona.

This borders on being a winterpolish even, the christmas collections usually contains a color like this. It's a deep, dark green polish with rather blue tones, and dense, small silver shimmer. It's a very dark polish, but you can tell it's green even in bad lighting which is great. I like really dark polishes but I want to see that it has a color and isn't just black.

This polish has much better formula than the last Flormar. It's pretty thick but easy to cope with and it covers really well. The bottle has a slightly different, better shape too, but I still don't like that it's so narrow at the top.

I like this polish, but I don't love it. It's a nice, bottle green color but its'.. well, a tad boring. But it's an okay buy (it cost about 3 euros or something) and I imagine doing pretty nice christmas manicures with it a few months from now.






2 kommentarer:

  1. Fin färg men det ser nästan lite frostigt ut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite, men jag tror bilderna förstärker det också för jag uppfattade det inte så mycket på naglarna.

      Radera