27 okt. 2012

Kleancolor - Fairy Lover

Dagens lack är en gammal goding ur samlingsskåpet, en favorit faktiskt. Det heter Fairy Lover och är ifrån ett favoritmärke, det löjligt billiga och ofta otroligt bra Kleancolor. Kleancolor var det märket som fick mig att verkligen intressera mig för nagellack, det pirrar fortfarande härligt i kroppen när jag går in på Beautyjoint och tittar på Kleancolors lack.

Fairy Lover är ett blurple skimmerlack som förutom det finkorniga lila skimmret också verkar ha lite glesare, smått silverskimmer som ger en liten extra söt-faktor till det hela. Jag är väldigt förtjust i det, som jag vanligtvis är i blåtonade lila. Det här torkar lite halvmatt, men jag har Poshé på så det syns inte här.

Formulan är ganska så underbar, man behöver inte ha speciellt mycket på penseln, den glider ändå på precis där man vill och täcker med ett lager (fast jag har två som vanligt). Numera verkar just min flaska ha blivit lite segtorkad, den skrynklar sig ganska lätt en stund efteråt, men jag kommer inte ihåg att lacket var så ifrån början. Den kan vara i behov av lite thinner.




8 kommentarer:

  1. Det här är ett riktigt bra lack, det håller jag med om. Bra täckning, fint skimmer. Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev förvånad nu när jag lackade, det var så längesen så jag hade glömt bort hur fint det egentligen glider på. Tro om det kanske blir en Kleancolor beställning den här månaden..

      Radera
  2. Svar
    1. Ja verkligen, toppenlack, toppenmärke!

      Radera
  3. Det här är ett väldigt vackert lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det verkligen, och så bra!

      Radera
  4. Väldigt fint, men jag har nog tillräckligt många i den här färgställningen redan. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig tillräckligt många tror jag ;)

      Radera