25 okt. 2012

Misa - Breakaway

Jag har lite svårt att hitta tid åt bloggen just nu, jag hoppas ni har överseende med det. Jag försöker göra tid för att fota, redigera bilder och posta, men ibland så har jag bara tid för en av de sakerna på en dag och det är då det blir såna här små uppehåll.

Det här är Breakaway från Misas höstkollektion, en kollektion som var väldigt snäll och lite mesig jämfört med de andra vampiga kollektionerna vi sett i år. Men Breakaway tyckte jag verkade väldigt fin så den köpte jag och ja, fin är den.

Först tänkte jag kalla den för lila med guldskimmer men jag tror nog det är mer koppartonat skimmer faktiskt. Det har mer glöd än vad guldskimmer brukar ha tycker jag. Basen är en sån där mittemellan-lila som bara drar aningens åt det varma hållet. Det är en inte speciellt uppseendeväckande färg, absolut inget wow utan en väldigt snäll färg men jag tycker den är väldigt fin. Speciellt i direkt ljus när skimmret börjar glöda.

Hur formulan var la jag visst inte på minnet, men då antar jag att den är en väldigt standard, lättarbetat formula med två lager för täckning.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar