28 nov. 2012

IsaDora - Polar Nights.

Det verkar som om tiden har runnit ifrån mig lite på sista tiden och jag har verkligen inte haft någon lust att blogga nagellack, dessutom har dagsljuset knappt existerat ens mitt på blanka dan. Men nu tänkte jag försiktigt försöka krypa tillbaka. Vi kan väl börja med IsaDoras Polar Nights som jag såg första gången hos Nailtastic och föll ganska pladask, men det var inte helt lätt att få tag på. Det var alltid slut eller hade inte kommit in där jag letade, men förra veckan kunde jag äntligen norpa den sista flaskan på Åhlens Fridhemsplan.

Det här är en djupt, djupt blå bas med blått och silverglitter i två olika storlekar. Det påminner verkligen om en natthimmel och är väldigt, väldigt vackert.

Formulan var ganska typisk för ett glitterlack, lite tjockare men jag hade inga större problem med det. Det blev tre lager innan jag var nöjd med täckningen, men två lite flödigare lager räcker nog gott och väl.




3 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka, har saknat dig! Vilka underbara bilder på Polar Nights du fått till!

    SvaraRadera
  2. Hade jag inte haft Deborah Lippmanns lady sings the blues, så hade jag jagat detta - men det ser ut som en exakt dupe, iaf på bilderna. Och det är ett bra betyg till IsaDora.

    SvaraRadera
  3. Jag vill ha det här, även om jag har LStB, för jag vill ha det. Jag är sjukt svag för sådana här lack.

    Och välkommen tillbaka. Jag har också saknat dig.

    SvaraRadera