4 nov. 2012

LA Girl - Copper Alloy

Jag har överdoserat orange den här hösten, mest på grund av Orlys fantastiska Flicker, och börjar faktiskt bli aningens less på dem nu. Men häromdagen bar jag ändå orange igen och försökte matcha pumpasäsongen lite. Det här är Copper Alloy från LA Girls Metal-serie.

Med det här lacket är det lite så att varannan gång jag bär det älskar jag det och varannan gång så förstår jag inte varför jag har det för. Det är ett väldigt humör-baserat lack. Det är orangea glassflecks i en ljust röd, ganska skir bas, och det ser väldigt annorlunda ut på nageln mot för flaskan. Hade det sett ut som i flaskan hade jag nog älskat det varje gång, där är den bränd orange med mörkare röda toner och inte alls lika pigg och glad som den är på nageln. Mer höstig.

Formulan är lite i lösaste laget på den här men det orsakar inga större katastrofer. Det är lite skirt och man behöver tre lager för att nå full täckning, men jag upptäckte att jag fortfarande hade lite fläckar på tumnageln när jag hade målat.




10 kommentarer:

  1. det här är ett av min mammas favoritlack. Jag gillar det också men mamma älskar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att din mamma gillar det! Kul med mammor som intresserar sig :)

      Radera
  2. Jag älskar verkligen detta! Det är nog min favorit från L.A Girl!

    Och så ett ödmjukt önskemål: Skulle du kunna tänka dig att ta bort ordverifieringen (eller vad det nu kallas)? Jag vet inte om jag är ensam om att tycka att det är helknepigt att se vad det står, men det har hänt att jag skrivit fel tre gånger och sen gett upp. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt speciellt och som sagt, ibland älskar jag det också :D

      Och självklart stänger jag av ordverifieringen! Jag visste inte att jag hade den på, jag glömde att stänga av den när jag flyttade bloggen. Jag ber så mycket om ursäkt för besväret, det ska vara fixat nu :)

      Radera
  3. Jättesnyggt! Det är så trevliga lack i den kollektionen
    Och tummen upp avstängd ordverifiering! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det, men jag har bara det här lacket ur Metal-serien. Är bra sugen på Antique Gold också däremot :D
      Och ja! Blä på ordverifiering, om blä på blogspot som har det som default-inställning.

      Radera
  4. Det här lacket är verkligen snyggt! Det skriker "Köp mig! Köp mig!" till mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men i så fall måste du ju köpa det. Plocka på dig några till LA Girl-lack medan du ändå håller på :)

      Radera
  5. Har aldrig hört om LA Girl, men blir riktigt sugen på att testa nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men se där, då har du något nytt och härligt att upptäcka! De gör mycket bra och fina lack, många guldklimpar. cherryculture.com säjer dem :)

      Radera