3 mars 2013

China Glaze - Ahoy!

Rosa är en känslig färg för mig. Nuderosa och väldigt ljusa rosa färger skär sig något ofantligt med min hudton, och dessutom har rosa aldrig riktigt varit min grej. Men det finns en hel del godingar, och efter att jag insåg hur bekväm jag kände mig i China Glazes Skate Night, så har jag börjat känna att det inte är omöjligt att kanske jobba fram en liten rosa avdelning i min samling också. Här är mitt senaste inköp till den avdelningen, China Glazes goding Ahoy! från Anchors Away-kollektionen.

Det här lacket har en godisrosa jellybas med smått smått guldskimmer som inte alls framträder så bra på mina bilder. I verkligheten är det framme hela tiden och det är verkligen jättefint, det får ett otroligt djup tack vare kombinationen. Och visst ser det lite lite ätbart ut?

Formulan var lätt att jobba med, kanske lite på den rinnigare sidan. Den täckte finemang med två lager.





7 kommentarer:

  1. Älskar Ahoy!, den är så fin:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är den sannerligen! Det kommer definitivt åka på fler gånger, ibland är man ju helt enkelt på humör för godisfärger :)

      Radera
  2. Galet vacker! Jag trodde inte att jag var en rosa tjej när jag började nagellacksblogga, sen har jag insett att jag älskar rosa! De flesta nyanser går faktiskt hem hos mig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske också håller på att bli en rosa tjej! Fast nuderosa ser så fruktansvärt ut på mig så den nyansen kommer jag nog tyvärr aldrig köpa något av. Jag säger tyvärr för jag tycker det kan vara hemskt fint!

      Radera
  3. Detta har jag kollat in flera gånger, senast igår, men åh vad det är underbart. Varför köper jag bara inte det!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte! Köp, det är värt att ha :)

      Radera
  4. Det är ett jättefint rosa! Jag gillar det!

    SvaraRadera