9 feb. 2013

Pretty Serious - Party by the Pool

Då ska vi se om vi kan blåsa lite tillfälligt liv i bloggen med ett dösnyggt lack från Pretty Serious, vid namn Party by the Pool. Det kommer ifrån julkollektionen Christmas Without Snow, och är inte ett dugg juligt vilket verkar vara lite tanken bakom hela kollektionen.

Det här är, vad jag uppfattar, blått och grönt glitter i en tealfärgad jellybas. Alltså det är så snyggt, det är så snyggt! Det är helt underbart, och var det lacket som fick mig att ta steget från att dregla över bilder till lägga en beställning från Pretty Serious.

Formulan är inte lika underbar, utan tjock och trög som fastnar längs penselskaftet. Jag hoppas att lite thinner ska råda bot på det. Eftersom det är en jelly är den givetvis skir också, och efter första lagret tänkte jag att nä, det här kommer ta tid, men efter tre lager är det faktiskt helt täckande.



4 kommentarer:

  1. Jag gillar!! inser att jag har för få blå jellysar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blå jellysar är superfint! Skulle vilja ha ett riktigt mörkblått jellylack som inte ser svart ut.

      Radera
  2. Fantastiskt tjusigt! Pretty Serious har onekligen ett gäng snyggingar i sitt utbud, måste lägga vantarna på några. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste du faktiskt! Jag ångrar lite att jag inte slängde i några fler medan jag ändå höll :D

      Radera